Sunday, January 24, 2010

'No Plastic Bag Day' Campaign


Seperti yang kt sedia maklum, every Saturday merupakan "No Plastic Bag" day utk Negeri Selangor..nak dijadikan citer, Sabtu lepas aku pi arr Carrefour kat Bandar Tun Hussein Onn..dah amik2 barang, tiba je kaunter, mamat cashier ni pun punch lah barang2 aku..tapi yg peliknya, dia letak kt tepi jer..aku pun dengan selamber & muka marah nyer sound lah mamat tu..'dik, takde plastik ke..takkan le akak nak bawak brg2 ni guna tangan"..dan dengan selamba babun nyer, mamat ni jawab "kak, ari ni kan ari tak pakai beg plastik..akak tak tahu ke??"..makkk..malu giler siooott...hehehe...cover jgn tak cover "akak tahu..tapi takkan u allzz takde jual plastic bag kot?"..terus mamat tu kuarkan plastic bag dlm laci dia & dia charge aku 10 cent utk satu plastic bag..sabo jelah..tapi apa2 pung aku sokong campaign ni..cam kt negara omputih plak aku rasa..tapi bak kata hasben aku, kt sana pun dorang guna je plastic bag..takde nyer mesra alam..ntah le aku tak penah pi obersea..


moral of da story..every Saturday, don't forget to bring ur own plastic bag..takpun, dok umah jer..pi shopping ari Ahad..huhu..


1 comment:

~aSHa~ said...

owh bagusnye kempen tu...mesra alam...

kat obersea tu ikut tempat kot..tak semua negara yg amalkan mesra alam tu...tapi elok ar gitu wei..sbb plastik bag kan tak leh dihancurkan...kecuali bakar...tapi tak jadi abu jugak...